top of page

לראשונה ב"הלל יפה"- צנתור ייחודי לסובלים מתעוקת חזה כרונית עמידה

מערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה ביצע לראשונה צנתור ייחודי במסגרתו הותקן תומכן מיוחד שמטרתו לווסת את זרימת הדם בצורה תקינה ולמנוע היצרויות בכלי הדם הקטנים ביותר של הלב. ד"ר עופר קובו, רופא בכיר במערך הלב, שביצע את הפעולה: "טיפול זה נותן מענה למטופלים הסובלים מתעוקת חזה כרונית, שעד כה לא נמצא עבורם טיפול יעיל".





מערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה ביצע לראשונה צנתור ייחודי בשני חולים הסובלים מתעוקת חזה עמידה, דהיינו כאבים חזקים בחזה, שעד כה לא נמצא עבורם טיפול יעיל.


חולים עם תעוקת חזה כרונית, סובלים מפגיעה משמעותית באיכות חייהם וקושי לנהל אורח חיים תקין. כמעט כל פעולה שגרתית, הדורשת מאמץ, כמו הליכה ועלייה במדרגות, גורמת להם לכאבים חזקים ואף לקוצר נשימה. רוב החולים עברו מספר צנתורים טיפוליים, חלקם אף ניתוח מעקפים, אך למרות זאת ממשיכים לסבול מכאבים חזקים בחזה.


"חולים אלה עשויים לעבור צנתורים נוספים מיותרים, שיעידו כי זרימת הדם בעורקים הראשיים תקינה ואין שום בעיה. כאשר ההיצרויות ממוקמות בכלי הדם הקטנים ביותר של הלב, לא תמיד ניתן לגלותן בצנתור רגיל והאבחנה עלולה להתפספס. צנתור חדשני זה, הנעשה תחת טשטוש, מאפשר לאתר חסימות ו/או היצרויות הממוקמות בכלי דם קטנטנים ביותר ועל ידי התקנת סטנט ייחודי לווסת את זרימת הדם בשריר הלב לטובת שכבות השריר אשר סובלות מאספקת דם לקויה וכך לאפשר זרימת דם תקינה", מסביר ד"ר עופר קובו, רופא בכיר במערך הלב של המרכז הרפואי הלל יפה, שביצע לראשונה בהילל יפה את הפעולה ביחד פרופ' שמואל בנאי, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי איכילוב.


פרופ' אריאל רוגין, מנהל מערך הלב ב"הלל יפה", ציין: "פעולה זו מתבצעת בעשור האחרון ברחבי אירופה ובמספר בתי חולים בודדים בארץ. הצנתור נעשה בחדר הצנתורים החדיש שלנו, אשר מאובזר בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר, הנדרש כאמור לביצוע פעולה זו. אני שמח שיש ביכולתנו להעניק טיפול יעיל עבור אותם חולים הסובלים מתעוקת חזה עמידה, שעד כה לא היה בנמצא טיפול או תרופה שבהכרח הקלו או שיפרו את הרגשתם".

bottom of page